Thursday, April 30, 2009

Program Perkembangan Staf Kali Kedua 2009 - Kerja Sebagai Satu Ibadah



SBP Integrasi Gombak telah mengadakan program perkembangan staf kali kedua pada hari Jumaat bersamaan 17 April 2009. Guru-guru yang telah menyertai program ini seramai 46 orang. Ia dijalankan di Sidang Seroja SBP Integrasi Gombak.

Matlamat program ini dijalankan supaya dapat melahirkan warga guru yang bertanggungjawab efektif, inovatif serta dapat memikul amanah yang telah diberi dengan penuh keikhlasan dan secara berterusan.

Pengisian program ini dijalankan dalam bentuk ceramah, bengkel serta sesi soal jawab. Penceramah jemputan ini merupakan Ketua Unit Pendidikan Islam dan Moral pejabat pelajaran daerah Gombak iaitu Encik Umar Bin Mohamad. Kos bagi menjayakan program ini sebanyak RM 483.00.

Secara keseluruhannya program ini telah berjalan dengan lancar dan jayanya. Ia telah memberikan satu kesan yang positif dan semangat yang baru kepada semua warga pendidik agar dapat menjadi guru yang lebih efektif dan inovatif serta ikhlas menjalankan amanah Allah. Para guru juga telah memberi maklum balas yang positif memandangkan tajuk yang disampaikan amat bertepatan bagi melahirkan guru yang ikhlas dalam kerjayanya dan dapat jati diri agama, bangsa dan negara.

Disediakan oleh,
Encik Mohd Fuad Bin Abdul Wahab

Guru Perkembangan Staf SBPI Gombak