Monday, September 22, 2008

Kursus Tatacara Pengurusan Aset

Sekolah Menengah Sains Teluk Intan telah mengadakan Kursus Tatacara Pengurusan Aset Kerajaan kepada 65 orang guru dan staf sokongan pada 30 Ogos 2008 bertempat di Bilik Gerakan.

Sesi ceramah bagi tajuk Tatacara Pengurusan Aset Kerajaan disampaikan oleh Puan Sakinah binti Abdan , Ketua Pambantu Tadbir Sekolah ini. Dalam sesi ini penerangan telah diberi berkaitan Tatacara Pengurusan Aset Kerajaan iaitu berhubungkait dengan Pekeliling Perbendaharaan Bil 5 Tahun 2007 bertarikh 2 mac 2007. Kandungan ceramah meliputi - Penerimaan, Pendaftaran, Penggunaan, Penyimpanan dan Pemeriksaan, Penyelenggaraan, Pelupusan dan Kehilangan dan Hapuskira. Kursus ini dibuat kerana terdapat perubahan dalam tatacara Pengurusan Aset Kerajaan yang perlu dipinda dari Kad Stok lama ke Kad Stok Baru.

Bengkel juga diadakan supaya guru-guru serta staf sokongan lebih memahami cara pengisian kad-kad stok mengikut pekeliling yang telah berkuatkuasa mulai 2 Mac 2007. Latihan yang diberikan boleh menambah ilmu kepada semua guru di Sekolah ini.

Kursus ini melibatkan kos sebanyak RM1169.50 (Satu ribu satu ratus enam puluh sembilan dan sen lima puluh sahaja.