Sunday, September 14, 2008

Kursus Perkongsian Inovasi SHAH PEKAN

Pada 11 hb September 2008, telah diadakan satu kursus yang bertajuk Perkongsian Inovasi bertempat di Bilik Gerakan SHAH. Kursus ini telah dihadiri oleh 63 orang guru SHAH. Ustaz Suhaimi bin Endut selaku Guru Inovasi SHAH telah mengendalikan kursus ini selama 2 jam. Satu majlis berbuka pusa telah diadakan sempena majlis ini disertai Sembahyang Berjemaah dan Teraweh serta moreh. Jumlah kos untuk mengendalikan kursus ini ialah sebanyak RM 567.00.

Semasa kursus ini dijalankan Ustaz Suhaimi bin Endut telah menunjukkan satu inovasi yang telah dibina oleh beliau yang bertajuk E- Sinar khas untuk kegunaan para pelajar Tingkatan Empat khususnya bagi mata pelajaran Pendidikan Islam.

Para guru mendapati E-Sinar yang ditunjukkan amat menarik untuk diaplikasikan dalam pengajaran dan telah berjaya membuka minda para guru SHAH untuk sama-sama mengaplikasikan segala pengetahuan masing-masing bagi membina bahan pengajaran dengan menggunakan komputer. Sehubungan dengan itu satu kursus dalaman yang bertajuk Perkongsian Inovasi II pula akan diadakan bagi membolehkan para guru didedahkan dengan kaedah pembinaan asas E- Sinar untuk diaplikasikan dalam mata pelajaran masing-masing.

Semoga para guru SHAH berjaya mengaplikasikannya dalam pengajaran masing-masing.


Disediakan oleh :


Pn. Aminah binti Mohd. Noor
SU Latihan Dalam Perkhidmatan SHAH 2008