Sunday, September 14, 2008

Kursus Pengenalan WSMS Shah Pekan

Satu Kursus Pengenalan WSMS/LCMS telah diadakan di Makmal Komputer Bestari SHAH pada 8 April 2008. Seramai 25 orang guru telah menghadiri kursus tersebut. Selaku fasilitator En. Suhaimi bin Mohd Ghazali dan En. Rosli bin Salim telah mengendalikan kursus ini.

Objekif kursus ini adalah untuk memperkenalkan Sistem Pengurusan Sekolah Bestari Berasaskan Web (WSMS/LCMS) kepada guru. Kursus ini juga bertujuan untuk memberikan kemahiran kepada guru-guru menggunakan modu;l-modul yang terdapat dalam WSMS. Tambahan pula para guru digalakkan untuk menggunakan WSMS/ LCMS dalam pengurusan pengajaran dan pembelajaran masing-masing.

Semasa kursus ini dijalankan, semua guru telah diberikan user id dan password untuk masuk ke system WSMS. Semua guru diberikan penerangan dan seterusnya mereka juga telah diberikan latihan hand on. Modul yang diperkenalkan ialah Pengurusan Staf, pengurusan Murid , Pengurusan Kokurikulum dan juga LCMS.

Kursus ini telah berjaya mencapai objektif yang disasarkan menmandangkan semua guru telah dapat akses ke WSMS dan dapat membuat hand on walaupun masa yang diberikan terlalu singkat.