Thursday, April 21, 2011

Latihan Dalam Perkhidmatan Bil 2/2011

















TAJUK : LAWATAN PENANDA ARAS SM SAINS KOTA TINGGI (SAKTI)
KE SM SAINS TUANKU MUNAWIR (SASER)
TEMPAT : SM SAINS TUANKU MUNAWIR
TARIKH : 2 APRIL 2011 (9.30 PAGI – 12.30 tengah hari)

Pada 2 April 2011 yang lalu, Sekolah Menengah Sains Kota Tinggi (SAKTI) telah mengadakan Lawatan Penanda Aras ke Sekolah Menengah Sains Tuanku Munawir (SASER). Ini merupakan Latihan dalam Perhidmatan (LDP) yang kedua bagi tahun 2011 untuk guru-guru SAKTI. Perjalanan dimulakan seawal jam empat pagi dari SAKTI dengan menaiki bas.

Perkongsian pintar ini diadakan untuk memberi pendedahan dan pengalaman kepada para guru untuk menjadikan SAKTI mencapai kegemilangan seperti SASER yang telah terkenal hebat dengan pencapaian gemilang para pelajarnya. Dalam sesi pertama lawatan ini,Tuan Haji Sabuddin Bin Haji Sani, Pengetua SASER telah mengisi slot pertama dengan berkongsi rahsia kegemilangan SASER. Kemudian diikuti dengan Encik Rosli Bin Ahmad selaku Penolong Kanan Pentadbiran memberikan pembentangan akademik SASER. Pengisian slot seterusnya memberi peluang kepada para guru SAKTI untuk berkongsi panduan yang lebih khusus mengikut panitia.
Melalui lawatan ini adalah diharapkan semua guru mendapat banyak panduan untuk meningkatkan lagi potensi para pelajar dan pencapaian SAKTI.
Semoga lawatan ini berjaya mencapai matlamatnya.

Disediakan oleh,
AJK LDP
SM Sains Kota Tinggi