Saturday, October 4, 2008

Laporan LDP SBPI Kubang Pasu Siri 5, 2008



"Mempertaut Kasih, Mempererat Hubungan"

Sesebuah organisasi tidak akan berjaya sekiranya para pekerjanya tidak dapat bersatu dan berasa kepunyaan dengan organisasinya. Hanya apabila sesebuah organisasi itu mendapat ‘kasih sayang’ daripada anggotanya, baharulah oraganisasi itu dapat beroperasi dengan baik. Hakikat tersebut telah menyebabkan Jawatankuasa Pembangunan Staf SBPIKP menganjurkan siri kelima LDP SBPIKP selama dua hari. Kursus “Mempertaut Kasih, Mempererat Hubungan” (team building) telah dijalankan oleh moderator En. Shabuddin Ashaari atau lebih mesra dengan nama Pak Su daripada REBT Management. Beliau menggunakan modul PERASA yang dibangunkannya sendiri.

Objektif kursus ini untuk meningkatkan semangat kerja berpasukan; meningkatkan soft skill diri dan meningkatkan sifat positif diri. Ia dijalankan selama dua hari iaitu pada hari Khamis (28 Ogos 2008) mulai 2.00 petang sehingga 6.00 petang. Kursus ini disambung semula keesokan harinya (29 Ogos) pada pukul 8.30 pagi hingga 6.00 petang.

Kursus dijalankan secara teori dan praktikal dengan menerangkan teori team building, menerangkan keperluan dan kepentingan team building dalam pembinaan organisasi yang berjaya dan menjalankan aktiviti-aktiviti bagi merapatkan hubungan antara ahli organisasi (guru).

Secara keseluruhannya, kos pengendalian kursus ialah sebanyak RM 6645.00. Kursus ini mendapat respons positif daripada para peserta.

Sekian, terima kasih.


Laporan disediakan oleh,

Ariffin bin Salleh,
Setiausaha J/k Pembangunan Staf,
SBPI Kubang Pasu.